Deff 2015

2015-04-06
22:06:00

#40 INTERVJU & fler bilder!

Hallå där!
 
Idag tänkte jag vara lite schizofren och göra en snabb intervju med mig själv för att ni ska få ett hum om hur det går med min deff, vad jag gör och inte gör, samt ett par tips om träning och deffande i allmänhet (baserat på egna erfarenheter)!
 
Berätta kort om dig själv:
Jag heter då Patrik Hellgren (för er som har missat det), är i dagsläget 26 år ung och bor i Göteborg. Jag har tränat på gym sedan jag var 13 år och hockey mellan levnadsåren 6 till och med 18. Jag älskar att träna (uppenbarligen), se på film/serier, träffa nytt folk och att umgås med min kära sambo!
 
Hur kommer det sig att du började träna på gym?
Det började kort och gott genom att vi började gymma med hockeylaget! Sedan dess var jag fast.
 
Hur länge har du deffat?
Hmm, årets deff blir den 5:e seriösa i rad, varav de tre senaste (2012-2014) har varit lite extra seriösa. :-p Första deffen var jag ju grön och gjorde många nybörjarmisstag. Men så är det ju - speciellt när man som grön kör utan coach!
 
Vilka nybörjarfel menar du då..?
Ja, till att börja med så var man ju livrädd för kolhydrater och åt alldeles för lite. Att deffa är absolut inte att banta! Detta resulterade tyvärr i ett fåtal hekto muskelmassa som försvann - inte bra, inte bra! Sedan gjorde jag ett gäng fel sista veckan då jag försökte göra en tömning som inte gick så bra, hehe. Sedan dess har det dock gått väldigt bra, med bättre och bättre resultat för varje år!
 
Vad tycker du är det bästa respektive det värsta med att deffa?
Bra fråga!
Tack!
Det bästa är ju självklart de relativt snabba resultaten som det faktiskt ger! Det näst bästa - enligt mig - är strukturen. Jag älskar att ha struktur på mitt liv och bara en sådan grej som att aldrig behöva ställa sig frågan "Jaha, vad ska jag äta idag då?" är guld värt. Det värsta är så klart de gångerna man får avstå mat på t ex familjemiddagar och fester. Mest "tråkigt" är det på vårkanten då solen tittar fram och folk börjar plocka fram grillen och biran. :-) ..men man vet ju alltid innerst inne att man inte kommer att ångra det längre fram!
 
Hur fungerar det att deffa och samtidigt leva ihop med någon som inte gör det?
Återigen en mycket bra fråga! Det beror självklart på personen i fråga. I mitt fall fungerar det okristligt bra! Hon är oerhört stöttande och förstående och det är aldrig något gnäll om min kost och träning - snarare tvärtom! :-) Det känns väldigt bra. Jag har till och med fått henne att testa på att deffa i tre veckor (förra året)! ;-)
 
Berätta kort om din nuvarande deff!
Ja, men självfallet! Jag började deffa den 9:e mars, så jag har precis passerat 4-veckorssträcket. Det går väldigt bra hittills och jag går varken trött eller hungrig om dagarna - snarare piggare och gladare än vanligt!
 
Hur mycket tränar du? Kör du någon cardio?
För tillfället kör jag ingen cardio, men det kommer lite senare i deffen. Däremot har jag ett oerhört fysiskt krävande jobb som innebär flera timmar av lyftande och springande fram och tillbaka varje dag - så det får jag väl ändå räkna som lite cardio, kanske :-) Gymmar gör jag minst måndag-fredag, dvs 5 dagar i veckan. Jag jobbar dessutom varannan helg, vilket gör det lite osmidigt i och med gymmets öppettider om helgerna.
 
Slutligen, vad har du för mål med årets deff?
Årets mål är att slå förra årets resultat - dvs dra ner fettprocenten ytterligare (4,6%, 2014). Som en liten extragrej detta året så är planen att ställa upp i Men's Physique på Alströmerpokalen den 13:e juni, så länge jag kommer med dvs! ;-) Det är nämligen väldigt många som anmäler sig varje år och det finns så klart begränsat med platser.
 
Tack för din tid!
Tack själv!
 
 
Vi avrundar med en liten grafikfest á la 2014, tycker jag ;-) ..until next time, folks!
 
 
Kommentar:
2015-04-14 @ 20:40:08
#1: Micke

Hej Patrik!
Trevlig intervju :-) ... Lycka till !!

//Micke

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: